Bedrift?
Dersom du handler for en bedrift, kan du sende inn søknadsskjema for å be om en bedriftskonto hos oss.
Spørsmål og svar
Er det noe du lurer på ved bruk av nettbutikken?
Her finner du svar på de spørsmålene som ofte blir stilt…
Det kan du helt klart. Dersom du ønsker å opprette bedriftskonto kan du registrere din bedrift her.
For alle privatkunder tilbyr vi betaling med Vipps eller Klarna. Hos Klarna kan du velge om du vil betale med kort, delbetale din ordre eller betale med Klarna faktura. Vi aksepterer de fleste bankkort unntatt Amex.
Handler du som et foretak må du ha en konto hos oss. Med konto kan du velge å betale med faktura, disse faktura vil behandles av Asbest Utstyr AS.
Spørsmål som gjelder Klarna faktura som gjelder endringer, kontaktinformasjon, betalingsfrist m.m. tas direkte med Klarna og du kan kontakte deres kundeservice på +47 21 01 59 91. Du kan være trygg på våre betalingsløsninger! All informasjon som skrives inn i vår Checkout, både personopplysninger og kortinformasjon, er kryptert og sikret etter de høyeste standarder.
Alle bestillinger fra privatkunder skal gjennomføres via vår nettbutikk for å beskytte dine data og betalingsopplysninger. Som Bedriftskunde kan du alltid kontakte din kontaktperson hos oss for å gjennomføre bestilling. Opplever du problemer i forbindelse med bestillingen, er du alltid velkommen til å kontakte oss.
Ja! Alle ordre pakkes og sendes fra vårt hovedlager i Bergen. I bestilling av fraktmetode kan du velge å hente varene selv på lager i Bergen. (Gratis)Du vil da få en epost når din ordre er klar for henting på lager. Din ordre vil i de fleste tilfeller være klar innen 1 time. Vi holder åpent for utlevering alle hverdager mellom kl 08.00 og kl 16.00. Du finner oss i Laksevåg Industrihus.
Til privatkunder tilbyr vi Hente selv, og Pakke til hentested – Bring. Da blir din ordre levert til din nærmeste Post i Butikk. Her har hvert kolli et maksmål: 35 kg / 120 x 60 x 60 cm. Om din forsendelse går utover disse målene, vil den bli delt på flere kolli, og du vil bli belastet for antall kolli. Fraktkostnad oppgis ved bestilling.
Ved større forsendelser og bestilling som Bedriftskunde benytter vi Levering til Bedrift med Bring. Her vil fraktkostnaden oppgis i et evt. tilbud.
På vår side får alle handle uavhengig om du besøker siden vår som bedrift eller privatperson. Vil du se prisene dine inkludert mva endrer du dette enkelt med knappen øverst til høyre på siden. Velg ink. eller eks. mva.
Handler du som bedrift vil du se dine avtalepriser når du er innlogget.
På A-ustyr.no logger du inn med din e-postadresse som brukernavn. Har du opprettet en bedriftskonto skal du ha mottatt en mail med innloggingsopplysninger og med instruksjon om å lage nytt passord, har du problemer med å logge inn kan det være lurt å tilbakestille passordet. Har du ikke opprettet bedriftskonto kan du registrere din bedrift her.
Når du registrer en bedriftskonto hos oss blir det gjennomført en kredittsjekk, kontaktinformasjon sjekkes og avtalepriser blir tildelt. Vi ber om forståelse for at dette kan ta litt tid.
Vi sender deg bekreftelse og innloggingsdetaljer så snart vi kan, og etterstreber å godkjenne bedriftskontoer i løpet av èn arbeidsdag.
Så fort din bestilling er sendt fra vårt lager får du en e-post som bekrefter at dine varer er underveis. Har du valgt fraktalternativ: Pakke til hentested vil e-posten også inkludere sporingsnummer hos BRING.
Sjekk leveringstid i din ordrebekreftelse. Hvis leveringstiden er forbi, anbefaler vi at du ta kontakt med oss.
Du kan bruke vårt søkeverktøy til å søke etter produktnavn eller varenummer, som du finner øverst i hovedmenyen. Du kan også bla gjennom kategoriene på alle produkter.
Nøl ikke med å kontakte vår kundeservice om du ikke finner det du søker.
Du finner vår produktkatalog som PDF her (LINK).
Vi tilbyr også papirkatalog, kontakt din kunderådgiver eller kundeservice for å få tilsendt katalog.
Ved kjøp i nettbutikken har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra du mottok varen. Ønsker du å sende varen i retur må du fylle ut et angrerettskjema. Send en e-post til post@a-utstyr.no med emne: Angrerettskjema. Husk å inkludere din ordre-ID som du finner i din originale ordrebekreftelse eller på pakkseddel. Varene sendes i retur til Asbest Utstyr As, Johan Berentsens vei 41, 5160 Laksevåg. Du betaler selv for denne type forsendelse.
Kontrollèr din ordrebekreftelse mot hva det står på følgeseddelen din. Dersom det står i rest ble vi dessverre tomme før vi rakk å sende den. I dette tilfelle vil varen krediteres innen kort tid. Dersom det står på følgeseddelen at varen skal være pakket og sendt har det gått litt fort i pakkingen og denne ble glemt. I så fall send oss en e-post til post@a-utstyr.no med emne: Mangler vare, med kopi av følgeseddelen så ettersender vi så fort det lar seg gjøre.
Gjør en anmerkning om skaden på sjåførens håndterminal/fraktbrev, ta så umiddelbart kontakt med kundesenteret på tlf 55 31 40 00 eller send e-post til kundesrvice@a-utstyr.no.
Inntil saken er avklart er det fint om du tar vare på produktet og emballasjen.
Om din ordre ikke er pakket og sendt kan du kontakte oss på telefon 55 31 40 00, eller på e-post kunderservice@a-ustyr.no.
I de fleste tilfeller kan vi stopper ordren før den blir sendt. Har din ordre allerede blitt sendt/utlevert må du angre kjøpet. Ta kontakt med kundeservice på e-post og etterspør et angrerettskjema.
Kundeservice betjenes fra kl: 08.00-16.00 fra mandag til fredag.
Vi tilbyr prisløfte til våre bedriftskunder. Har du fått tilbud på en identisk vare billigere hos noen andre, så oppfordrer vi å ta kontakt med oss, da vi vil gjøre vårt ytterste for å matche eller slå den prisen! Ta kontakt med din kunderådgiver.
For spørsmål angående betaling, vennligst kontakt kundeservice til den betalingsløsningen du prøver å benytte. Klarna: Kundeservice | Klarna Norge Vipps: Kontakt (vipps.no)